Fakturera kommunen

Glada upphandlare som diskuterar avtal

För att effektivisera delar av inköpsprocessen använder vi elektroniska verktyg. Det innebär en enklare och säkrare hantering av upphandlingar och fakturor, både för dig som leverantör och för oss som köpare.

Från och med 1 april 2019 är det lagkrav på e-faktura till offentlig sektor för alla företag som säljer varor, tjänster eller entreprenader. Pappersfakturor och pdf-fakturor är inte längre tillåtet.

Om du har e-fakturalösning

Har du redan en e-fakturalösning så anger du där att du vill skicka elektroniska fakturor till oss.

Elektronisk fakturaadress:

Mottagare: Mullsjö kommun
VAN: Pagero

E-id valfritt av följande:

Org.nr: 2120001603
VAT: SE212000160601
Peppol: 0007:2120001603

Fakturorna måste även innehålla uppgiften beställarreferens, en kod som börjar med YY som ska uppges av den som gör inköpet/beställningen.

Om du inte har e-fakturalösning

Saknar du idag möjlighet att skicka elektroniska fakturor så sker den snabbaste och smidigaste anslutningen för e-fakturor till Mullsjö kommun genom att du kontaktar e-fakturaleverantören Pagero. Väljer du andra företags lösningar kan det bli en viss fördröjning i uppstartsskedet innan dina fakturor godkänns i våra system.

Kontakta Pagero för att komma igång med er e-fakturalösning, Pageros webbplatslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

 

Kontakt

Skriv ut
Senast uppdaterad: 27 september 2019