Nära toppen – Mullsjö får höga betyg i nationell mätning

Ingången till kommunhuset och Infocenter syns bakom en plantering med ljung.

Mullsjö får höga betyg för både service och bemötande vid telefonkontakt med Infocenter.

Mullsjö kommuns Infocenter får höga betyg i en nationell undersökning om service och bemötande via telefon. Invånarna tycker att det är enkelt att få hjälp – och bemötandet får särskilt höga poäng.

Undersökningen har genomförts av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) tillsammans med Brilliant Future, och mäter hur invånare upplever kontakten med sin kommun.

Mullsjö placerar sig strax utanför topp tio i landet, både när det gäller hur lätt det är att få hjälp och hur nöjda invånarna är med bemötandet.

– Vi är både glada och stolta över det goda resultatet. Det visar att vi är på rätt väg i vårt arbete, säger kommundirektör Ulf Karlsson.

Så tyckte invånarna:

  • Hur enkelt var det att få hjälp via telefon?
    Mullsjö får betyget 81,2 av 100. Ängelholm, som ligger på tionde plats, får 81,9.
  • Hur nöjda är invånarna med bemötandet?
    Här får Mullsjö ett starkt betyg på 90,2, jämfört med 90,9 för Härryda på tionde plats. Lidingö toppar listan i båda kategorierna.

Kontakt

Senast uppdaterad:
10 september 2025