Var med och sätt Mullsjö på kartan

Vy över Mullsjön med vass i förgrunden

Foto: Nicole Morgny Photography

Alla platser har ett varumärke, oavsett om man jobbar aktivt med det eller inte. Men genom att göra det tydligt vad Mullsjö står för kan vi bli mer träffsäkra i vår kommunikation och få fler att vilja leva och bo här, besöka platsen eller starta sitt företag här.

Tänk på västkustens klippor och bryggor, raukarna på Gotland eller en kall norrskenskväll i norra Norrland. När vi tänker på de platserna får vi upp en rad bilder i huvudet. Vi kopplar dem till en viss känsla, associerar dem till annat som finns på platsen och kanske till och med hör vissa ljud eller känner en speciell doft. Det beror på att de här platserna har ett så tydligt koncept. De erbjuder en upplevelse som är unik och som inte finns någon annanstans.

Det är precis det som ett platsvarumärke handlar om. Att göra det tydligt vad vår plats står för och vad som är speciellt för just Mullsjö.

Därför har vi startat ett arbete med att sätta fingret på Mullsjö och jobba fram ett spännande och unikt sätt att berätta om vår plats. Nu behöver vi din hjälp med att hitta rätt väg i arbetet. Vad gör dig stolt över att bo i Mullsjö? Vad skulle du vilja att vi var kända för? Och hur skulle du beskriva vår mentalitet och inställning till saker?

Var med och påverka

På sidan Nu sätter vi Mullsjö på kartan finns ett formulär där du kan bidra med dina tankar. Där hittar du också information om vad ett platsvarumärke är och vad vi kan vinna på att arbeta med det.

Formuläret är öppet till och med söndagen den 7 maj. Tack för att du bidrar!

Kontakt

Senast uppdaterad:
18 april 2023