24 februari

Digitala affärer

Dator, hörlurar, kopp kaffe, kamera och en växt på ett bord

Programmet riktar sig till dig som är en etablerad företagare, som vill flyga framåt på nya ideér och affärsmöjligheter. Har du tankar på att börja sälja via nätet? Under fyra förmiddagar skapar du en konkret plan för att nå ditt mål och vision inom digitala affärer. En plan som du direkt eller stegvis kan börja jobba efter!

Skapa relationer och affärer på nätet med digital marknadsföring

Du kommer att ta del av individuell affärsutveckling, föreläsningar och expertkunskap. Du får även nätverka med andra företag med liknande mål och utmaningar. Med dig får du kunskaper för att ta dina digitala affärer till nästa nivå.

Vem är du?

  • Din utmaning och vision involverar digital kommunikation, allt ifrån digital annonsering, e-mail marketing, sökmotoroptimering och till e-handel.
  • Du är engagerad och motiverad att arbeta med din vision
  • Du har möjlighet att lägga den tid som krävs under programmet och avsätta en intern resurs som ansvarar för implementation och det operativa arbetet efteråt

Vad får du?

  • Föreläsningar och workshops samt underlag för att kunna arbeta på egen hand mellan föreläsningarna
  • Individuell affärsutveckling varje vecka
  • Tillgång till Science Parks breda nätverk, vi kopplar ihop dig med experter som stöttar dig i utvecklingen av din e-handel.
  • Dokument, verktyg och mallar, för fortsatt utveckling av din e-handel.

Programupplägg

Programmet pågår under 4 veckor.

Torsdagen den 24 februari klockan 10:00-12:00

  • Ditt nuläge och vision
  • Den digitala kundresan
  • Digital marknadsföring från ett översiktsperspektiv
  • Dina driv och hinder

Onsdagen den 2 mars klockan 10:00-12:00

  • Varumärke, erbjudande och kommunikation?
  • Hur tänker min kund och hur bygger jag en digital relation?
  • Hjälpa kunden fatta beslut online

Torsdagen den 10 mars klockan 10:00-12:00

  • Din typiska kund
  • Innehållstrategi, content och kanalval
  • Din webbplats/e-handel
  • Pratisk implementation: Hur gör jag? Annonser, retargeting, sökmotoroptimering, e-handel, analys.

Torsdagen den 17 mars klockan 10:00-12:00

  • Budgetering & ekonomi inom digital synlighet
  • Digital analys
  • Sköta det operativa arbetet internt
  • Summering och nästa steg

Praktisk information

Våra träffar kommer att ske digitalt. För att delta behöver du ha en stabil internetuppkoppling. Mötesinbjudan kommer att skickas till dig i god tid innan programmets startdatum. Företaget bestämmer själv hur många som deltar. Rekommenderat är minst två deltagare från varje bolag. Programmet är kostnadsfritt.

Ansökan - begränsat antal platser

Ansök via formulär på Science Parks hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. senast 17 februari. Antalet platser är begränsade, så vänta inte med din ansökan.

Har du frågor eller vill avboka din plats?

Kontakta vår affärsutvecklare Simon Sleman.

Mer information
Datum:24 februari
Tid:10.00 - 12.00
Plats och adress:Online,
Kategori: Övrigt
Pris:Kostnadsfritt
Användbara länkar:
Science Park
Arrangör:Science Park
Kontakt:
Simon Sleman


Registrerat av:Elin Ohlsson, elin.ohlsson@sciencepark.se , 0730832393
Senast uppdaterad:
5 januari 2022