mullsjö logotyp

Servicegarantier inom trygghetslarm

Du som har kontakt med oss skall möta en kunnig och vänlig personal, som respekterar dig, dina synpunkter och önskemål.

Trygghetslarm

Trygghetslarm kan du få för att känna trygghet i din bostad. När du larmar går larmet till larmcentralen som kontaktar hemtjänst personalen och som kommer hem till dig dygnet runt vid behov. Larmet installeras i din bostad av vår personal. Larmknappen bärs runt handleden eller som ett halsband. Larmenheten placeras i anslutning till din telefon.

Alla larm är så kallade aktiva larm, vilket innebär att du måste göra något för att aktivera larmet det vill säga trycka på larm knappen. När du larmar tar larmcentralen emot larmet och kontaktar dig. Får vi ingen kontakt med dig kommer vår personal hem till dig.

För att ansöka om trygghetslarm kontaktar du kommunens biståndshandläggare.

 

Vi garanterar att:

Larmet är installerat efter 7 arbetsdagar efter att du blivit beviljad trygghetslarm. Om du som larmar inte svarar kommer vi på ett personligt besök inom 30 minuter.

 

Vi förväntar oss att:

Du kan lämna nyckel till din bostad.

Du har en fungerande telefonutrustning.

Du förstår hur larmet fungerar.


Senast uppdaterad: 2017-02-21 Ansvarig: Madelene Ericsson